+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

SEO kort fortalt går ud på at jeres potentielle kunder finder frem til jer før de finder jeres konkurrenter

Des højere jeres organiske placering er på Google, jo større vil jeres chance være for, at jeres kunder finder jeres hjemmeside.

Hvad er SEO ?

SEO betyder Search Engine Optimization. SEO eller søgemaskineoptimering handler kort at godt om at optimere jeres hjemmeside, så siden for så vidt det er muligt placeres så højt, som muligt i de organiske søgeresultater, hvilket selvfølgelig helst skal være i toppen af side 1. Og placeringen skal selvfølgelig også gerne være indenfor de søgeord søgefraser, i ønsker at blive fundet under. 

SEO genererer mere trafik

SEO kort fortalt går ud på at jeres potentielle kunder finder frem til jer før de finder jeres konkurrenter. Des højere jeres organiske placering er på Google, jo større vil jeres chance være for, at jeres kunder finder jeres hjemmeside. En vellykket og seriøs online markedsføring kommer ikke uden om SEO. SEO åbner kort og godt muligheden for at kanalisere den relevante søgetrafik direkte ind på jeres website.

 

Super effektiv markedsføring

  • SEO er en super effektiv markedsføringskanal, hvis man vil øge sin omsætning.
  • SEO sikrer jer nogle super gode placeringer, hvilket selvfølgelig påvirker jeres omsætning.
  • SEO er en effektiv og langtidsholdbar løsning.
  • Du matcher de brugere, der allerede søger efter det produkt eller service i tilbyder.
  • Prisen bliver jo ikke høj, når det samtidigt bringer flere besøgende til dit website eller webshop.
  • Du herigennem flere konverternde. Og du behøver ikke betale Google pr klik.

Søgemaskineoptimering

Søgemaskineoptimering også kendt som SEO Søgemaskineoptimering også kendt som SEO (search engine optimization) er en process man laver for sin hjemmeside så den vil klarer sig bedre i Google og som mål ligge nr. 1 i forskellige søgeord, der vil skaffe de rette...

Lav budget SEO

Når de fleste snakker om SEO Når de fleste snakker om SEO tænker man straks smarte fancy IT fyre og betragtelige summer. Der er en vis sandhed over det. SEO i dag er et sofistikeret marked der kræver en enorm mængde ekspertise. Derudover kræver dybdegående SEO også...

Søgeoptimering

Internettet er et af de vigtigste redskaber Søgeoptimering - Internettet er et af de vigtigste redskaber, når mulige kunder og samarbejdspartnere skal finde potentielle leverandører af bestemte produkter eller ydelser. Og her bliver søgetjenester eller søgemaskiner en...

Seo ændrer sig hele tiden

Seo ændrer sig hele tiden Seo ændrer sig hele tiden - SEO har ændret sig meget i de senere år. Søgemaskinerne (fx. Google) er blevet mere intelligente, og lader sig ikke, i samme omfang som tidligere, narre af et overvældende brug af nøgle søgeord i indholdet på en...

Hvad er SEO

Søgemaskineoptimering (Hvad er SEO) Hvad er SEO - Søgemaskineoptimering (på engelsk: Search Engine Optimization, forkortes SEO) er en metode eller et værktøj, hvormed man kan fremme en websides placering i diverse søgemaskiner. SEO er optimering af teknik, indhold og...

Den organiske SEO

Derfor er det vigtigt i gør jer gode tanker om hvilke søgeord i gerne vil findes under. Når i kender jeres søgeord, laver vi en søgeordsanalyse for at se hvilke af disse ord, der er høj eller knap så høj konkurrence på, og optimere så jeres hjemmeside onpage herefter. Med den organiske SEO slipper i på sigt for at bruge masser af reklamekroner på betalt annoncering.

EN TOPPLACERING PÅ GOOGLE KOMMER IKKE AF SIG SELV

I er med garanti klar over at man ikke bare kan bygge en nye hjemmeside, og så ligger siden i toppen af Google. Det tager tid at opnå de organiske placeringer. Man skal optimere på en langsom, men sikker måde. Både på selve hjemmeside med tekster, overskrifter, titler etc, men også eksterne referencer fra andre hjemmesider (linkbuilding).

Innovation og forandring

Indenfor SEO sker der hele tiden noget nyt. Google opdaterer og justerer hele tiden deres tilgang til relevans indenfor søgninger. Deres primære mål, vil altid være de bedste søgeresultater for deres brugere. Derfor er det faktisk svært at skabe resultater hvis man ikke er konstant opdateret på udviklingen.

Skal vi drikke en kop kaffe?

SEO er og bliver en videnskab. Men om man vil det eller ej, så er det kommet for at blive. Det er den nye form for markedsføring. Vi kigger gerne forbi og tager en snak med jer om SEO og forklarer på en fornuftig og forståelig måde, hvad vi gør når vi sætter vores SEO eksperter på jeres online tilstedeværelse. Vi er jeres samarbejdspartnere og jeres succes er også vores succes.

RELEVANTE SØGEORD

Hvis i vil være synlige søgemaskinerne, kommer i ikke udenom, at der skal kigges grundigt på, jeres relevante søgeord, i gerne vil rangere højt på. Uden en detaljeret plan for hvilke søgeord jeres hjemmeside skal findes på, er det umuligt at optimere jeres side til en højere ranking i relevante søgninger, uden disse. Det stiller nemlig krav til, at jeres søgeord benyttes på hjemmesiden. Har i ikke taget forbehold for dette, vil Google ikke kunne klassificere, en specifik side skal rangere på et givent søgeord.

SEO-investering

Når i nu vælger at bygge jeres SEO-investering op omkring de søgeord, i har valgt, giver det jo god mening at sige de fungerer, som fundamentet i selve SEO-arbejdet. I kan derfor ikke komme nogen vegne uden en solid søgeordsanalyse, så i kender konkurrencen på hvert ord. I skal huske jeres konkurrenter også har fokus på de samme søgeord, derfor er det vigtigt i ser jeres SEO-investering, som en kontinuerlig proces, der er under konstant udvikling.

De organiske resultater

De organiske resultater er uden diskussion de resultater, der bevidsthedsmæssigt hos alle, der benytter Google indlagt med den største troværdighed end de betalte resultater (cpc), også kaldet Adwords-annoncer i toppen eller bunden af søgeresultaterne.  Det stiller naturligvis også krav til kontinuerlig optimering af siden, så den matcher søgemaskinernes nye krav.

SØGEMASKINEN GOOGLE BESTEMMER

I Danmarks står Google for omkring 95 % af danskernes søgemaskinetrafik. Google størst og det er de også i resten af verden. Når dit marked kun er det danske, så kommer i ikke udenom Google søgemaskinen. Det er nok også derfor det i daglig tale kaldes Google-optimering, og ikke SEO.

SELVE SEO-ANALYSEN

Selve SEO-analysen danner, som udgangspunkt grundlaget for den nye strategi  Hvis i ikke har justeret jeres hjemmeside de sidste par år, er det sket en masse siden sidst, i har søgemaskineoptimeret. Vi anbefaler derfor til enhver tid at i tegner et abonnement hos en SEO specialist, så i får jeres hjemmeside og jeres søgeord under konstant lup. Der kan nemlig ligget et kæmpe uudnyttet potentiale ved at udnytte den nye viden og optimering på jeres hjemmeside. Vi bruger blandt andet dette værktøj til SEO analysen.

DEN MEST OPTIMALE STRATEGI

Det er lige præcis her en SEO-analyse af din hjemmeside vil vise på hvilke ord i skal sætte ind, og hvor på siden, der skal optimeres med tekst, links osv. Vi tager udgangspunkt i den nuværende placering i har, så vi kan opnå den mest optimale strategi for, hvordan vi kan få jeres site til at ranke endnu højere på jeres relevante søgeord, der skulle ende med at give jer flere besøgende og potentielle kunder.

Analyse af målgruppen

Der er som regel stor forskel på hvordan indholdet bør udarbejdes, helt afhængigt af om det er målrettet f.eks. til studerende eller akademikere. Vi kender en masse værktøjer, vi kan benytte til at vurdere jeres målgruppe ud fra de eksisterende mailinglister eller anden brugerdata man via et website som oftest vil have adgang til. Data som dette er vitalt for at forstå ens brugere og dermed være i stand til at optimere indholdet til dem.

INDHOLDSOPTIMERING

De søgeord vi i fællesskab udvælger, der skal konkurreres på skal implementeres i indholdet på jeres hjemmeside. Det indebærer brødteksten, diverse sidetitler og meta-descriptions samt Alt-tags. Det tekstmæssige indhold skal vurderes om det gør sig bedst, på jeres forside og trækker de relevante brugere ind, og holder på dem. Derudover skal der tages hensyn til om det indhold, der ligger på hjemmesiden matcher jeres ønskede målgruppe. Det gavner intet at kende de trafikskabende søgeord hvis den intention brugeren havde med søgeordet ikke forefindes i det relevante indhold, der vises på hjemmesiden.