+4542679011 mail@asmussenmedia.dk

Google ændrede per 23. september deres algoritmer således, at søgeord fra de organiske besøgende fremover ikke bliver vist i Googles eget Google Analytics.

Dine ”gratis besøgende” kan du derved ikke i fremtiden se, hvad har søgt på for at komme ind på dit site.

Det gør i praksis søgemaskineoptimering lidt sværere, da du ikke har samme data at gå ud fra. Du er nødt til i større grad at skyde med spredehagl. Du er nødt til at gætte på, hvilke søgeord, der vil komme til at konvertere på dit site, da du ikke har mulighed for at trække data til at bekræfte det.

Denne ændring samt mere om Google Analytics kan du lære mere om på OmUDD.dk-uddannelsen.

se data fra de besøgende fra Googles søgemaskine

Du har stadig mulighed for at se data fra de besøgende fra Googles søgemaskine – men dette forudsætter, at du bruger penge på Googles eget Google AdWords-program. Hvis du ikke skyder penge afsted på Google AdWords, kan du heller ikke se de konverterende søgeord, du ellers sender dine besøgende ind på.

Analytics-program

Google er samtidigt med ændringen til det knap så spændende Analytics-program begyndt at sælge deres Google Analytics-Premium program. Dette koster ganske pebrede 150.000 amerikanske dollars hvert eneste år – eller lidt over 800.000 kroner i den nuværende kurs. Det er rimeligt mange penge. Spørgsmålet er, hvor lang tid Google kan blive ved med at køre denne relativt nonchalante tilgang til deres services.

Flere artikler: